|

Azone News1 Azone News1
اخبار محلية

آخر الأخبار

اخبار محلية
randomposts
جاري التحميل ...
randomposts

ثورة البيتكوين و العملات الرقمية

ثورة البيتكوين و العملات الرقمية

ثورة البيتكوين و العملات الرقمية
ثورة البيتكوين و العملات الرقمية


من حوالي سنه و نصف تقريباً كنت كتبت منشور و نزلته في صفحتي على الفيس بوك. المنشور كان مقال خاص بالبيتكوين و تكنولوجيا البلوكتشين. أنا بصراحة كنت حابب أعمل إعادة مشاركة للمنشور اللي أقصده ده لكن للأسف أنا فضلت وقت كتير أبحث عن المنشور و في الأخر مالاقيتوش على الرغم إنه كان جه في وقت من الأوقات الفيس بوك ظهره ليا في الميموريز زي مابيعمل مع الجميع يومياً بس مكنتش وقتها مديله إهتمام أوي, و شايف إن جه الوقت اللي ارجع أكتب تاني بخصوص البيتكوين و التقنية اللي اتبنت عليها عملة البيتكوين و أغلب العملات الرقمية.


لكن في البداية بطلب من حضرتك لو عدا عليك المنشور و بتشوفه و تقراه دلوقتي أرجو منك انك تتحلى بالصبر و تكون طويل البال في قرأته لأن المنشور هيكون طويل شوية في قرأته أشبه بمقال طويل، ولك ان تتخيل أنا قعدت أكتبه في وقت قد أيه؟ لأن أنا عارف إن معظم مستخدمي السوشيال ميديا بيحبوا المحتوى المرئ و المسموع أكتر من المكتوب و أنا شخصياً واحد من الأغلبية دول بستسهل المشاهدة و الإستماع أكتر من القراءة. هدخل في الموضوع علطول بالنسبة للأغلبية الكبيرة من الناس اللي متخيله و حاطه في ذهنها أن دا عبارة عن مُخطط بونزي بس على أكبر  او مجرد فُقاعه و هتختفي في اي لحظه، لو حضرتك واحد من الأغلبية دي أحب أقولك مع كامل إحترامي و تقديري ليك الكلام دا غلط مليون في الميه.


لو حضرتك مكنش عندك وقت لقراءة الموضوع هو بيبتدي منين وماشي أزاي و محاولتش حتى إنك تبحث و تقرأ عنه فالبتالي دي هتكون نظرتك للبيتكوين أنه مُجرد فُقاعه و هتختفي، بس لومحتاج تفهم الدنيا ماشية أزاي ممكن تكمل قراءة البوست لآخره، و لو مش عاوز تقتنع بالفكرة من أساسه يبقى ماتفكرش تكمل قراءة البوست و رجاء بلاش إنك تدخل في مجادله معايا بخصوص الموضوع و يوصل بينا الحال إن احنا نزعل ونشيل من بعض لأن أنا في المجال دا بقالي سنين و متابعتي للقصة بدأت من 2013 و يااااما دقت على الراس طبول، أخد مني وقت و مجهود كتير اوي عشان افهم الدنيا ماشية أزاي و أقدر اتعلم ولو بجزء بسيط منه و اخد أنا منه بعقل، هو مش شرط اني اكون مُحترف في المجال بس على الأقل أكون فاهم اساسياته و قريت و عرفت تاريخه كويس و عن التقنية بتاعته.


زائرنا الكريم : رجاءآ لاتنسى الاشتراك بقناتنا تشجيعآ لنا لتقديم الافضل وحتى يصلك كل جديد
  
شكرا لك .. الى اللقاء 
*
*
بقلم : يوسف

بقلم : يوسف

مدون محترف مصرى الجنسية يعشق العمل على الانترنت ويحب مساعده المبتدئين .

  • لاتنسى الاعجاب بصفحتنا عبر الفيس بوك لمتابعتة كل جديد وايضا من اجل التواصل معنا بشكل مباشر ومستمر.

    تابع
  • يمكنك الان متابعتنا عبر جوجل بلاس وارسال مقترحاتك وايضا حتى يصلك جميع الموضوعات الحصرية فور نشرها.

    تابع
  • تواصل دائما مع اصدقاء يشاركونك نفس الاهتمامات وذلك من خلال متابعة صفحتنا الرسمية عبر تويتر.

    تابع
  • يسعدنا أن تكون احد افراد عائلة ومحبى قناة azonenews1 وذلك عن طريق الاشتراك فى قناتنا على اليوتيوب.

    تابع

موقع Azone News1 هو موقع اخبار يتابع الاخبار فى كل مكان فى العالم وينقل لكم الاحداث فى وقت حدوثها مباشرا تابعونا باستمرار

جميع الحقوق محفوظة

Azone News1

2018